FAQ
Ofte stilte spørsmål
Frakt og retur
Vi sender som regel ordren din innen 1-2 virkedager. Du vil motta en e-post fra oss med forventet leveringstid dersom det er en vare som må produseres før den kan sendes.
Vi sender med PostNord eller DHL. Du kan velge mellom levering til pakkeboks, post i butikk eller hjemlevering- alt avhenger av hva som passer deg best.
Vi tilbyr gratis frakt på alle bestillinger over 1000 kr. For kjøp under dette beløpet tilkommer en fraktkostnad (65 kr).
- Selvfølgelig! Du har 14 dagers angrerett etter at du har mottatt varen. Smykket må være ubrukt og i original stand. Angreretten gjelder ikke varer som er spesialdesignet eller gravert. I ordrebekreftelsen du mottok fra oss vil du finne returetikket som kan benyttes for retur. Det vil være mulig å returnere ulike bestillinger samlet. Returskjema for alle returnerte varer må ligge ved i forsendelsen.
- Refusjon: har du betalt varen med kort/direktebetaling vil beløpet bli refundert 3-5 virkedager etter at returen er registrert hos oss. Har du betalt varen med Klarna vil Klarna utbetale beløpet.
Ved retur av vare vil det være et returgebyr på kr.99,- for frakt og håndteringskostnader. Dette beløpet trekkes fra ved refusjon.
Ønsker du en annen ringstørrelse eller bytte til et annet smykke? Ta gjerne kontakt, så hjelper vi deg med retur og nytt kjøp/bytte.
Garanti, feil eller defekt vare
Det er så leit- men det kan skje! Her finner du våre vilkår for garanti. Kom enten innom butikken vår, eller send oss en e-post med ordrenummer, bilder og beskrivelse, så finner vi en løsning sammen.
Vi tilbyr 2 års garanti på Arven Vintage smykker og 5 års garanti på alle nye smykker fra Handmade By Arven og By Arven. Garantien dekker blant annet produksjonsfeil, løse loddinger, fatninger opg låser som svikter. Les mer om garanti her.
- Ja, absolutt. Når det har gått ett år siden du kjøpte smykket ditt fra oss- og det har innfatning- kan du komme innom for gratis sjekk og rens. Bor du ikke i Bergen eller har du ikke anledning til å besøke vår butikk/verksted? Du kan sende det til oss, men da står du for fraktkostnader tur/retur Arven.
- Vi tilbyr de aller fleste reparasjoner og tjenester hos oss, utover servicen nevnt ovenfor. Les gjerne om reparasjon og oppussing her. Du kan også bestille et pristilbud på reparasjon her.
Dersom du vil reklamere på et produkt, kontakt oss på Hello@arven.no
Arven Vintage
Arven kjøper alt av sølv (830/925S) og gull (375/585/750) på vekt og garanterer konkurransedyktige priser og forsikret forsendelse for din trygghet. Dette betyr at du også kan selge sølv- og gullvarer som er helt eller delvis ødelagt eller anløpt til oss. Denne tjenesten er kun tilgjengelig dersom du er bosatt i Norge. Les mer om prosessen bak Arven Vintage her.
- Arven kjøper gull og sølv basert på vekt. Det kan derfor være vanskelig å anslå hva utbetalingen vil være før vår gullsmed har fått veid gjenstanden. Dersom du er nysgjerrig og ønsker et estimat, kan du veie gjenstandene du ønsker å selge på kjøkkenvekten hjemme. Vær oppmerksom på at gjenstander som er fylt, eksempelvis kniver, lysestaker, smykker med stener, perler, etc. Ikke burde veies hjemme, da dette ikke vil gi et korrekt estimat på vekt.
Vi oppdaterer våre gull- og sølvpriser jevnlig. Du kan se våre priser her.
Ved overlevering i butikk eller innsendelse av ditt gull/sølv, vil du få et valg i din salgsmelding om å motta kjøpssummen direkte utbetalt til din konto, eller motta en tilgodelapp som kan brukes i Arvens butikk eller nettbutikk. Ved utbetaling på tilgodelapp vil du få et 20% høyere beløp. Tilgodelapp er gunstig å velge dersom du ønsker å kjøpe varer eller tjenester fra Arven.
Absolutt! Vi kjøper alt av gull og sølv og gir en pris basert på vekt. Det vil si at vi ikke gir betalt for diamanter, stener, perler etc.
Vi arbeider så fort vi kan og lover å levere et oppgjør på epost og utbetaling/tilgodelapp innen 10 virkedager. Har du flere spørsmål? For mer informasjon om salg av gull og sølv, les her.
Generelt
Nei, vi smelter ikke om gull og sølv hos oss. Vi tilbyr oss å kjøpe ditt gull og sølv, hvor vi enten kan gi en utbetaling til tilgodelapp eller til konto. Ved valg av tilgodelapp kan du bruke tilgodelappen på varer og tjenester hos oss.
Ja, vi hjelper deg gjerne med omarbeidelse av et eksisterende smykke. Våre gullsmeder er dyktige, kreative fagfolk. Book gjerne en uforpliktende og kostnadsfri konsultasjon med en av våre gullsmeder her. Sammen kan dere finne ut av hva som kan lages ut ifra smykket du allerede har.
Det er alltid hyggelig å gi gave til noen du er glad i. Et gavekort gir mottakeren mulighet til å selv velge hva det skal brukes til, noe som kan være langt mer spennende enn å få ting en egentlig ikke har bruk for. Her kan du kjøpe gavekort.
Vi elsker spesialdesign, og våre dyktige gullsmeder hjelper deg gjerne med dette! Book en kostnadsfri og uforpliktende konsultasjon med en av våre gullsmeder og les mer om prosessen her.
Ja, absolutt! Vi tilbyr gravering, og kan gravere det aller meste. Les mer om gravering her, eller kontakt oss på hello@arven.no / 55 55 14 30.
Vi tilbyr reparasjon og oppussing av alt i fra målforandring av ring til reparasjon av større sølvgjenstander. Les mer om reparasjon og oppussing her.
Ja, vi har profesjonelle maskiner og verktøy hos oss som gjør at vi kan tilby sliping og polering. Du kan lese mer om sliping og polering her.
Vi kan forsølve de fleste strømførende metaller, som sølv, plett, kobber, messing og lignende. Vi har en stor, moderne forsølvingsavdeling, der alle prosesser blir utført i henhold til gjeldende forskrifter for trygghet, miljø og sikkerhet. Du kan lese mer om det her.
Service og reparasjon
Dersom du har spørsmål om en service eller reparasjon hos oss, ber vi deg om å ta kontakt med oss på mail, hello@arven.no eller telefon, 55 55 14 30 / 55 55 14 40.
Fant du ikke svaret på det du letet etter?
Vårt kundesenter
Kom inn til oss i Sandbrogaten 11, eller ring oss på: 55 55 14 30 for mer informasjon eller pristilbud.