Header By Arven Hard stone 840x600 67c87f2b e15d 449b 9d80 a1335d11f4ee

FAQ

frequently asked questions

Ofte stilte spørsmål

Shipping

We have free shipping on orders over NOK 1,000. If the order is below this, shipping will be charged according to the selected delivery option.

Ofte stilte spørsmål

Incorrect or defective shipment

If you have received a product that is defective, we will of course help you as best we can by correcting the error. How we resolve each case varies, so it is important that you contact customer service when you want to make a complaint. In some cases we need to examine the item and in other cases it is sufficient to simply be able to demonstrate the fault, e.g. a picture that clearly shows the tire defect. If the item has to be sent to us, we are responsible for the shipping, provided that your complaint is approved. We refer to the Norwegian Consumer Protection Authority's laws and regulations for complaints.

If you want to advertise a product, contact us at kundesenter@arven.no.

ofte stilte spørsmål

Returns

With us, you normally have a 14-day right to exchange, return and cancel unused goods. In order to make use of the right of withdrawal, it is important that you notify us within 14 days of receiving the goods.

You can find the return form in the order confirmation, there is a right of withdrawal form linked in the email from us.

It will be possible to return different orders together. A return form for all returned goods must be attached to the shipment.

The buyer is responsible for postage when returning goods.

If you have paid for the item by card/direct payment, the amount will be refunded 3-5 working days after the return has been registered with us. If you have paid for the item with an invoice, you will receive a separate information email with instructions from our payment partner Klarna.

Ofte stilte spørsmål

Generelt

Smelter dere om gull og sølv?

  • Nei, vi smelter ikke om gull og sølv hos oss. Vi tilbyr oss å kjøpe ditt gull og sølv, hvor vi enten kan gi en utbetaling til tilgodelapp eller til konto. Ved valg av tilgodelapp kan du bruke tilgodelappen på varer og tjenester hos oss.

Jeg ønsker å lage noe nytt av et smykke jeg allerede har, gjør dere det?

  • Ja, vi hjelper deg gjerne med omarbeidelse av et eksisterende smykke. Våre gullsmeder er dyktige, kreative fagfolk. Book gjerne en uforpliktende og kostnadsfri konsultasjon med en av våre gullsmeder her. Sammen kan dere finne ut av hva som kan lages ut ifra smykket du allerede har.

Kan man kjøpe gavekort hos dere?

  • Det er alltid hyggelig å gi gave til noen du er glad i. Et gavekort gir mottakeren mulighet til å selv velge hva det skal brukes til, noe som kan være langt mer spennende enn å få ting en egentlig ikke har bruk for. Her kan du kjøpe gavekort.

Jeg har lyst til å spesialdesigne et smykke, hvordan går jeg frem?

  • Vi elsker spesialdesign, og våre dyktige gullsmeder hjelper deg gjerne med dette! Book en kostnadsfri og uforpliktende konsultasjon med en av våre gullsmeder og les mer om prosessen her.

Tilbyr dere gravering?

  • Ja, absolutt! Vi tilbyr gravering, og kan gravere det aller meste. Les mer om gravering her, eller kontakt oss på hello@arven.no / 55 55 14 30.

Jeg har en gjenstand jeg ønsker å få reparert, hvordan går jeg frem?

  • Vi tilbyr reparasjon og oppussing av alt i fra målforandring av ring til reparasjon av større sølvgjenstander. Les mer om reparasjon og oppussing her.

Tilbyr dere sliping og polering av gjenstander?

  • Ja, vi har profesjonelle maskiner og verktøy hos oss som gjør at vi kan tilby sliping og polering. Du kan lese mer om sliping og polering her.

Tilbyr dere forsølving?

  • Vi kan forsølve de fleste strømførende metaller, som sølv, plett, kobber, messing og lignende. Vi har en stor, moderne forsølvingsavdeling, der alle prosesser blir utført i henhold til gjeldende forskrifter for trygghet, miljø og sikkerhet. Du kan lese mer om det her.

Spørsmål om din service eller reparasjon?

Service og reparasjon

Dersom du har spørsmål om en service eller reparasjon hos oss, ber vi deg om å ta kontakt med oss på mail, hello@arven.no eller telefon, 55 55 14 30 / 55 55 14 40.

Didn't find the answer to what you were looking for? Our servicecenter

Our service center

Contact us by email, kundesenter@arven.no. We will respond as soon as we have the opportunity.

If it is urgent, you are welcome to contact us by phone, 55551430.

Visit our store

Sandbrogaten 11

Monday - Friday, 10:00 - 17:00
Saturday, 10:00 - 14:00
Sunday, closed

Get directions